Metamorfose VVV, Bredevoort
Van een oud Rabobankkantoor naar VVV. De oude elementen in het oude VVV-kantoor waren nog duidelijk zichtbaar; oude oranje en blauwe vloerbedekking, de kluis, de balie.
Kort gezegd, het kantoor kon wel een make-over gebruiken. In de oorspronkelijke situatie hadden ze veel (mooie) spullen staan maar konden deze niet goed presenteren door simpelweg te weinig presentatieruimte. We hebben het kantoor van top tot teen onderhanden mogen nemen in de vorm van een interieurontwerp, waarbij we mochten nadenken over kleuren & materialen, (presentatie) meubilair en verlichting. Dit samen hebben we vastgelegd in duidelijke 3D visualisaties zodat ze een goed beeld zouden krijgen hoe het zou kunnen worden.
Alle kleuren op de wanden hebben een betekenis en komen voort uit het logo van De Heerlyckheid Bredevoort:
Oranje. Historie, moet bewaard blijven, vandaar dat dit thema in de kluis is uitgelicht.
Geel. Kunst & Cultuur.
Blauw. Ambachten, deze vind je voornamelijk buiten, in Bredevoort zelf. Daarom is dit thema onder het raam geplaatst.
Turquoise. Boeken, ook dit thema vind je voornamelijk buiten en in de Koppelkerk. Vandaar dat dit thema onder het raam is geplaatst.
Groen. Natuur, wandelen en fietsen in de Achterhoek.
Paars. Gastvrijheid, deze is achterin het kantoor geplaatst zodat bezoekers eventueel kunnen gaan zitten om folders, boeken, kaarten e.d. te bekijken.
Om een goede bewegwijzering te creëren is het logo van De Heerlyckheid Bredevoort op de grond geplakt en zijn de thema namen ook terug te vinden op de wanden in het Nederlands en het Duits.